Website Oorlogsslachtoffers

Leden van de HWT hebben in de periode 2015-2016 het project Slachtoffers van de Tweede Wereldoorlog tot stand gebracht.
Op een hiertoe in het leven geroepen website staan de gegevens van 320 personen die in de periode 1940-1945 door oorlogsgeweld om het leven zijn gekomen. Het gaat hierbij om Tielenaren of personen die in Tiel om het leven kwamen.

Deze oorlogsslachtoffers zijn onderverdeeeld in de categorieën:
Een afzonderlijke lijst vermeldt de Tielenaren die buiten Tiel zijn overleden in de periode oktober 1944-juni 1945. Dit was de periode waarin de Tielse bevolking was geëvacueerd, veelal naar Friesland. Zo'n 15 Tielenaren overleden in die periode in Beesd. Hoewel over hun overlijdensomstandigheden (vooralsnog) niets bekend is, mag worden aangenomen dat diversen van hen zijn overleden in het noodhospitaal op Landgoed Mariënwaerdt.

Link naar website oorlogsslachtoffers